به گزارش اخبار فلزات، مسعود اتحاد توکل، مدیر اتوماسیون و ارتباطات ذوب‌آهن اصفهان در این خصوص مطرح کرد: با توجه به اهمیت ادی کارنت در واحد تولید ریل نورد ۶۵۰ و همچنین نبود مشابه داخلی و خارجی آن، برنامه‌ریزی شد تا با استفاده از دانش و امکانات موجود در ذوب‌آهن اصفهان، مراحل طراحی، ساخت، شبیه‌سازی و تست برد الکترونیکی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) آن انجام شود تا از این طریق، سیستم تولید ریل با قابلیت اطمینان و بدون وقفه فعال باشد.

وی افزود: در این راستا، کارشناسان آزمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و خدمات فنی اتوماسیون با همکاری پرسنل برق نورد ۶۵۰، دستورالعمل‌های مختلف را جهت ایجاد ارتباط دقیق بین قسمت‌ها به وسیله سخت‌افزار مناسب طراحی کردند.

مدیر اتوماسیون و ارتباطات شرکت ذوب‌آهن همچنین عنوان کرد: رفع نشدن اشکال از برد الکترونیکی ادی کارنت، پتانسیل توقف را در پی داشت که با تلاش و همت کارکنان مدیریت‌های اتوماسیون و ارتباطات و مهندسی نورد، این محدودیت رفع شد.

اتحاد توکل در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه شرح عملکرد، اطلاعات فنی و کاتالوگ از دستگاه‌ها در دسترس نبود، بنابراین با استفاده از دانش و توانمندی کارشناسان آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر، مراحل طراحی، ساخت، شبیه‌سازی و تست برد الکترونیکی طی ۱۰ روز انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که بومی‌سازی دستگاه چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته است، تصریح کرد: از آنجایی که تمام مراحل طراحی و ساخت برد الکترونیکی ادی کارنت در آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر انجام پذیرفت، در نهایت تعمیر، عیب‌یابی و افزایش توانمندی‌های دیگر از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت بهبود عملکرد سیستم، به صورت کامل در اختیار مجموعه خدمات فنی اتوماسیون و برق نورد ۶۵۰ قرار گرفت و در صورت بروز مشکل در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه موانع برطرف خواهد شد.

جلال کریمی، معاون برق نورد ۶۵۰ نیز در ادامه اذعان کرد: جهت اندازه‌گیری متراژ ریل در واحد تست سنتر، از سه عدد انکدر استفاده شده است که با توجه به موقعیت ریل توسط سیستم plc، نزدیک‌ترین انکدر انتخاب و خروجی آن به کلیه دستگاه‌های واقع در تست سنتر ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از پردازش، سیگنال خروجی به تمام دستگاه‌های واقع در تست ارسال می‌شود و هر دستگاه با توجه به برنامه و وظیفه کاری خود از این سیگنال استفاده می‌کند و نتیجه تست‌های صورت‌گرفته در سطوح مختلف اتوماسیون صنعتی، ارسال و جهت تایید محصول خروجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون برق نورد ۶۵۰ شرکت ذوب‌آهن تصریح کرد: با توجه به آسیب دیدن کارت مالتی پلکسر این دستگاه، امکان تست ریل و استفاده از نتایج آن وجود نداشت و به علت تحریم‌های ظالمانه نیز امکان تهیه برد الکترونیکی فوق از تنها شرکت سازنده آن دستگاه که یک شرکت اروپایی است، امکان‌پذیر نبود و لذا طراحی و ساخت آن در دستور کار قرار گرفت.

کریمی همچنین در این راستا تصریح کرد : با توجه به استفاده از میکروکنترلر‌های برنامه‌پذیر در برد اصلی، امکان انجام مهندسی معکوس غیر‌ممکن بود و باید از ابتدا طراحی صورت می‌پذیرفت. در فاز اول با توجه به اطلاعات پروژه، خط تولید و استخراج فانکشن عملکرد و نقشه شماتیک کارت اصلی توسط کارشناسان برق نورد ۶۵۰ ، طرح اولیه تهیه و ساخته شد که هر چند امیدبخش اما با مشکلات فراوانی روبرو بود.

وی تاکید کرد: در چندین مرحله، کارت طراحی‌ شده روی دستگاه نصب و عملکرد آن توسط کارشناسان برق نورد۶۵۰ مورد آنالیز قرار گرفت و بازخوردهای لازم جهت اصلاح طرح به آزمایشگاه الکترونیک مدیریت اتوماسیون ارائه شد و اقدامات لازم جهت بازنویسی برنامه‌ها و تغییرات سخت‌افزار برد الکترونیکی صورت پذیرفت و در نهایت بعد از گذشت بیش از ۳۰ روز فعالیت مداوم، موفق به ساخت برد نهایی و راه‌اندازی آن شدیم.

معاون برق نورد ۶۵۰ در پایان یادآور شد: با توجه به دستیابی به تکنولوژی ساخت و دستورالعمل‌های مورد‌نیاز این کارت، وابستگی به شرکت سازنده از بین رفته است و از سوی دیگر، توقفات ناشی از مشکل فوق به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تیم فروش و پشتیبانی بازرگانی طاهری آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز می باشد.