بزرگترین کارخانه های تولید فولاد

در سال های اخیر رشد صنعت فولاد افزایش داشته است که می توانید در مقاله بزرگترین کشور های تولید کننده فولاد با کشور های صنعتی و پیشرفته فولاد دنیا آشنا شوید. اما در این مقاله قصد داریم بزرگترین تولیدی های فولاد دنیا را معرفی کنیم.

بزرگترین تولیدی های فولاد در دنیا

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده فولاد در دنیاست و در کنار آن کشور های آسیایی در صدر جدول بزرگترین تولید کنندگان قرار دارند اما آیا بزرگ ترین تولیدی ها در این کشور ها قرار دارند؟

کارخانه China Baowu Group

با توجه به این که چین بزرگترین تولید کننده دنیاست انتظار می رفت که بزرگترین تولیدی در دنیا نیز در کشور چین باشد. این تولیدی در سال ۲۰۲۰ معادل ۱۱۵٫۲۹ میلیون تن فولاد تولید کرد. این کارخانه در سال ۱۹۷۸ در شهر شانگهای چین تاسیس و به فعالیت خود ادامه می دهد. این کارخانه در حال حاضر رتبه اول در تولید فولاد را در اختیار دارد.

کارخانه ArcelorMittal

این کارخانه یک تولیدی چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ واقع شده است. این کارخانه در سال ۲۰۰۶ تاسیس و شروع به فعالیت کرد. کارخانه آرسلور متال جایگاه دوم تولید فولاد دنیا را دارد که با تولید ۷۸٫۴۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ به این رتبه دست پیدا کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ به عنوان ۱۲۰مین شرکت بزرگ دنیا شناخته شد. یکی از تولیدات این کارخانه فولاد ساختمانی است.

کارخانه HBIS Group

همانطور که گفته شد بزرگترین تولید کننده فولاد دنیا چین است که به موجب آن تولیدی های بزرگی در این کشور واقع شده است. سومین تولیدی برزگ فولاد دنیا نیز در چین و در شهر شیجیاژوانگ است که در سال ۲۰۲۰ معادل ۴۳٫۷۶ میلیون تن فولاد تولید کرده است. Hebei Iron and Steel Group Co یا HBIS در حال حاضر تولیدات خود را افزایش داده تا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ دنیا شناخته شود.

کارخانه Shagang Group

کارخانه شاگانگ چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیاست. این کارخانه طبق نظرسنجی ها در سال ۲۰۱۸ بزرگترین شرکت خصوصی در چین انتخاب شد. این تولیدی نیز در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ معادل ۴۱٫۵۹ میلیون تن فولاد تولید کرده است و در این جایگاه قرار گرفته است. دفتر مرکزی این کارخانه در ژانگجیگانگ قرار دارد.

کارخانه Nippon Steel Corporation

این کارخانه که در رتبه پنجم قرار دارد نیز یک کارخانه آسیایی است. یک کارخانه در شرق آسیا واقع در ژاپن که در سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰ معادل ۴۱٫۵۸ میلیون تن فولاد تولید کرده است. تفاوت تولیدی این کارخانه با کارخانه شاگانگ بسیار ناچیز است. این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های فولاد در چین است که تاریخ تاسیس آن به ۱۹۵۰ میلادی باز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تیم فروش و پشتیبانی بازرگانی طاهری آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز می باشد.