به گزارش «فلزات‌نیوز»، عبدالله شه‌بخش در این راستا بیان کرد: پروژه‌های نیروگاهی شرکت آلومینای ایران با مدیریت اجرایی کارشناسان خبره مجموعه در قالب دو طرح نیروگاهی( نیروگاه حرارتی ۱۸۰ مگاواتی در دو فاز ۹۰ مگاواتی و نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در سه فاز ۱۰ مگاواتی) به عنوان توسعه زیرساخت‌های مجموعه به منظور تامین انرژی برق، مشکل قطعی و کاهش اجباری مصرف برق در طول سال که باعث کاهش تولید می‌شود را برطرف و بخار مورد نیاز واحدهای عملیاتی سایت را تامین می‌کند؛ همچنین زیرساخت‌ اساسی برای رشد و توسعه صنایع تولید آلومینا، آلومینیوم و سایر صنایع پایین‌دستی را فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: کلیه مجوزهای لازم جهت احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شده است؛ همچنین اسناد مناقصه تهیه و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بررسی‌های لازم جهت انتخاب سرمایه‌گذار توانمند در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران تصریح کرد: اکثر مجوزهای لازم برای نیروگاه حرارتی اخذ شده است و برای نهایی کردن مجوزهای باقی‌مانده، جلسات پایانی با سازمان‌های مربوطه هفته آینده برگزار می‌شود.

شه‌بخش خاطرنشان کرد: در همین راستا جهت احداث نیروگاه حرارتی، ۶ گروه سرمایه‌گذار مستندات لازم را ارائه و طی ارزیابی کیفی صورت گرفته، چهار گروه امتیاز لازم برای شرکت در مناقصه را کسب کردند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به نهایی کردن اسناد مناقصه، امیدواریم بتوانیم حداکثر تا پایان ماه آینده، سرمایه‌گذار و پیمانکار برنده مناقصه را مشخص کنیم و مراحل اجرایی توسط پیمانکار آغاز شود.

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تیم فروش و پشتیبانی بازرگانی طاهری آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز می باشد.